Странице

четвртак, 9. новембар 2017.

Čoko rozen kocke




U poslednje vreme ne spremam često slatkiše, a obzirom da je u jeku sezona slava i da se približavaju praznici, palo mi je na pamet da vam preporučim kolačić koji sam odavno spremala i koji me je oduševio kako ukusom, tako i brzinom kojom se pripremi. Slike su stare, od pre 4 godine su, ali verno pokazuju strukturu i izgled kolača. Ljubitelji čokolade, ne oklevajte, već na pos'o!

Sastojci:
1 pakovanje rozen kora 
za krem: 
750 ml mleka 
200 gr šećera u prahu 
1 vanila burbon šećer 
1 rum šećer (ili malo ruma) 
125 gr čokolade za kuvanje 
40 gr kakaoa 
45 gr gustina 
125 gr putera
za glazuru:
100 gr čokolade
3 kašike ulja


Priprema:
  • Kakao, gustin, šećer, vanil-šećer i rum izmešati i dodati 200 ml mleka. Sve dobro promešati da ne bude grudvica. 
  • Mleko zagrejati do vrenja, skloniti sa vatre i u uliti smesu kakaoa, šećera i gustina. Sud vratiti na laganu vatru i mešati dok se sadržaj ne zgusne. Ponovo sud skloniti sa vatre i u vruću smesu dodati čokoladu izlomljenu na kockice.  
  • Kad se čokolada potpuno otopi dodati puter sobne temeprature izrezan na listiće i mešati dok se ne otopi, pa ostaviti krem da se malo prohladi. 
  • Toplim kremom ravnomerno mazati kore (naneti po 4-5 kašika na jednu). Odozgo pokriti papirom za pečenje, rukama zagladiti i ostaviti da se kolač ohladi, pa ga preko noći ostaviti da se sasvim ohladi i stegne u frižideru.
  • Sutradan kolač preliti glazurom od čokolade: čokoladu i ulje na tihoj vatri rastopiti u manjem sudu i kada se masa malo prohladi preliti je preko kolača. Meni je ostalo fila jer sam imala 8 korica, tako da sam i gornju koru premazala filom, pa je šarala glazurom koju sam kašičicom uzimala i nanosila pokretima levo-desno.
  • Kada se glazura stegne oštrim nožem ili skalpelom seći kolač na kocke i poslužiti.