Странице

понедељак, 2. октобар 2017.

Trljanica sa sirom

                                          Još uvek ne odustajem od paprika..



Za ovu salatu sam prvi put čula kada sam njenu sliku videla u grupi Hrono recepti na FB i mnogo mi se dopala kako izgleda. Objavila je Marina Damnjanović, a njen recept za ovu salatu se nalaze na stanici HRONO KUHINJA autorke Ane Ćubele. Marina kaže da je trljanica specijalitet vranjanske kuhinje i da je kraljica među salatama, koja se leti sprema od pečenih i iscepkanih paprika, a zimi od obarenih suvih. U paprike se dodaju ulje, začini i seckani praziluk, a postoji varijanta kada se paprikama dodaje sir, kao što je slučaj ovde.. Meni se dopada što mogu da je spremam i van sezone, od pečenih paprika iz zamrzivača! Inače sam malo proguglala i pronašla da ovu varijantu nazivaju i letnja trljanjica, kao i da je omiljena salata na jugu Srbije (Niš, Leskovac, Vranje..) 
"Za razliku od zimske trljanice, koja se pravi od sušenih paprika i praziluka,  letnja se uglavnom sprema od sira i pečenih paprika. Najčešće nema preciznih mera, jer sve zavisi od ukusa - ako volite pečenu papriku može se staviti jednaka količina koliko i sira, u suprotnom dovoljno je i manje paprike, koliko da sir na nju zamiriše.."


Sastojci:
2 - 3 pečene paprike
130 gr tvrdog belog sira
50 gr sitnog sira (ili pavlake)
nekoliko grančica peršuna
5-6 manjih češnjeva belog luka
po potrebi soli
maslinovo ulje

Priprema:
Pečenu i oljuštenu papriku iscepkati na trakice  (moje su bile ljute somborke)

Izmrviti tvrdi sir i pomešati ga sa sitnim, pa oba dodati u paprike. 

Dodati sitno seckani beli luk i peršun, masinovo ulje i po potrebi posoliti. 

Sve istrljati viljuškom i ostaviti da odstoji da se ukusi lepo povežu i sjedine.

Poslužiti sa vrućom lepinjom, a može da bude i meze uz rakijicu.. 😊